uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

måndag 30 mars 2015

Bilder från det heliga landet

Några slumpmässigt utvalda bilder från Jerusalem. Jag var där med 15 studiekamrater mellan den 17 och 26 mars 2015.

Västra muren på den manliga sidan, en torsdag morgon.
Gravkyrkans entre', efter en mässa. Två representanter för en muslimsk familj måste gå före de koptiska munkarna för att bana väg. Traditionellt är det så, eftersom de olika kyrkoinriktningarna har stridit med varandra genom tiderna. 
Detta är en kopia på ett 2000 år gammalt hälben genomborrad med en spik. Fötterna sattes alltså vid sidan om den upprätta pålen och spikades fast där på vardera sidan. 
En ortodox judisk pojke vid en port in till gamla staden. (Hans pappa står bredvid och spelar fiol.)
Jag själv utanför tempelmosken. Icke-muslimer för gå upp dit vissa tider på dygnet.
Vägskylt mellan Tiberias och Nasaret.
Reningkrukor av sten. Det var sådana krukor som Jesus använde då han förvandlade vatten till vin.
Två ortodoxa judar i korrekt klädsel.
En nunna utanför gravskyrkan.
Gränden som leder till gravkyrkan är kantad med soveniraffärer. 
Två vanliga muslimska kvinnor på marknad i Betlehem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar