uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

onsdag 7 januari 2015

praktik i Lagunda, start på VT 2015

I går, på trettondagen började jag min praktik i Lagunda församling, som kommer att vara under hela våren. Min debut gjorde jag genom att spela Kaspar, den ryske vise mannen som kom med guld till Jesusbarnet, i en gudstjänst.Min vän Balthsar hade riktig rökelse med sig som doftade i hela rummet och Melkior hade en liten burk med äkta myrra. Barnen fick vara med och lägga fram gåvorna till Jesus i krubban. Det blev en trevlig stund

Det ska bli spännande att få vara med den här församlingen under en period. Jag kommer att lära mig mycket av många olika människor och det blir en utmaning för mig att utföra alla olika uppgifter som praktiken innebär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar