uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

måndag 2 juli 2012

Bjälken

Gårdagens gudstjänsttema var att inte döma. Det är lättare sagt än gjort! Det är ju något vi gör hela tiden.
Ta bort bjälken ur ditt eget öga innan du tar bort flisan ur din broders, står det i evangelietexten.
Vår vikarierande präst höll en mycket bra predikan på temat. Tänk dig för innan du börjar rota i någon annans öga! Det kan göra ont!

Det blev också en del intressanta samtal vid kaffet efteråt. Då handlade det om hur dialoger mellan män och kvinnor beskrivs i gamla testamentet och om Jesus använder " kvinnliga" liknelser också, alltså om han tex jämför något med en förlossning. Jag satt  bredvid en pensionerad präst som lätt kunde ge några exempel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar