uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

söndag 22 september 2013

En helg

Hemma firade vår lilla, stora treåring med kalas. Vänner, tårtor, lekar och presenter, allt blev lyckat, trevligt och uppskattat. Hela familjen var nöjd och glad efteråt. Men också lite trött.

På söndagen kom jag till kyrkan efter gudstjänsten för att vara med på ett möte oss kyrkvärdar emellan. Vi planerade hösten och diskuterade hur vi vill utforma gudstjänsterna och våra uppgifter på ett sätt som passar oss och resten av församlingen på bästa sätt. Det blev ett konstruktivt möte.

På eftermiddagen var vi bjudna på fika hos några vänner. Vi hade mycket att prata om eftersom vi inte hade setts på länge. Man kan bara konstatera att alla familjer har sina bekymmer och sina glädjeämnen. De specifika sakerna skiljer sig åt, men det finns också generella drag i att alla måste gå igenom både tuffare och enklare tider i livet. Och försöka komma ut med ökad mognad på andra sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar