uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

fredag 30 maj 2014

Slipsonsdag

På Johannelund har det under året vuxit fram fenomenet slipsonsdag,  vilket helt enkelt betyder att man har slips på onsdagar. 
Personligen vill jag gärna vara en del i denna tradition och gemenskap. För några veckor sedan köpte jag en ljusblå skjorta och så gick jag hem och provade den och alla min mans slipsar,  både till byxor och kjol. Men det blev inte bra. Hur jag än försökte så blev jag inte alls lika snygg som mina manliga vänner i detta plagg!
Nu försöker jag komma på en kvinnlig variant på slipsonsdag och jag har tagit bort höga-klackar-onsdag (för det ekar så i biblioteket) och kjolonsdag (för det är så svårt att cykla med, särskilt på vintern). Kvar blir blusonsdag eller skarf-onsdag. Kanske får det bli en kombination av dessa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar