uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

tisdag 11 augusti 2015

Tjänstebiträde i Lagunda församling

Några bilder från de tre veckor som jag har praktiserat och tjänstgjort som tjänstebiträde i Lagunda församling under juli och augusti 2015. Första veckan hade församlingen besök från Hong Kong. Det var mycket som hände då! Bland annat fick vi en hel dags föreläsning av professor Jim Kelhoffer om Dietrich Bonhoeffers bok Leva tillsammans (bild 1).en annan dag lyssnade några av oss på en kristen ortodox' syn på frälsarkransen (bild 2). Den tredje bilden visar när jag själv predikade i GGiresta kyrka om nådens gåvor. Till slut visar jag två bilder från pastorsexpeditionen och dess trädgård. Det har varit tre mycket lärorika    veckor för mig, och jag har fått möta många människor i ömsesidig respekt, kärlek och nyfikenhet. Det är med glada minnen som jag nu börjar plugga igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar