uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

måndag 19 augusti 2013

övertänd?

På friidrotts-VM, så diskuterade journalister och tränare till spjutkastare om faran med att vara övertänd. Just i spjut gäller det att vara noga med balansen mellan styrka, fart och teknik, och om man är lite för tänd just i tävlingssammanhanget, så kan den balansen rubbas och så blir kastet inte så bra.
För tillfället känner jag mig själv alldeles övertänd. Nu är familjen hemkommen från semestern och alla utom jag är igång på sina respektive jobb och skolor. Jag sitter och laddar, och vill hinna göra så mycket de här sista dagarna, samtidigt som jag vill börja plugga på en gång och lära mig grekiska glosor så att det sprutar om det! Men kanske måste jag försöka lugna ner mig lite, så att balansen mellan vilja, kapacitet, ambition, stress och vila kommer på rätt nivå. Jag måste ju ändå hålla ihop under hela terminen och inte bara de första, spännande dagarna.
Samtidigt har jag ambitiösa planer på hur jag ska ta hand om min kropp på ett bättre sätt från och med...... imorgon...... Ja, vi får väl se hur det kommer att gå med att träna mer och att äta bättre.
Välkommen kära höst, och tack kära sommar för den värme som du gav oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar