uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

fredag 23 augusti 2013

värdsliga saker

Karlsson på taket kan ibland vara en förebild. Hans syn på "värdsliga saker" kan vara till hjälp när man blir ledsen över att ens ägodelar går sönder.
Igår gick både min och min sons mobiltelefoner sönder (av olika anledningar) och vi är båda ganska ledsna, och ser framför oss hur mycket pengar, tid och ork som kommer att gå åt för att laga eller köpa ny.
Men, men, det är ju världsliga saker! Det kommer att gå att ordna, även om det känns som en uppförsbacke, och vi är båda friska och glada till kropp och själ, och det är ju självklart viktigare! Och det var väl det som Karlsson på taket menade?

Jag funderar lite på andra karaktärer ur Astrid Lindgrens böcker och inser att hon har enormt mycket att ge, på många olika plan, till både barn och vuxna. Hennes verk är en sann skattkammare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar