uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

måndag 24 februari 2014

Tenta och en pokal

Nu är kursen om Markusevangeliet slut. Vi skrev tenta idag och det gick nog bra för oss alla i klassen. Själv har jag en uppgift kvar, som jag inte han med inom kurstiden och det är att skriva en interpretationen av tre verser i evangeliet. Analysen av dessa tre verser ska sammanfattas på ca 8 sidor. Jag ska börja imorgon.

Och en annan sak. Enligt en tradition på Johannelund så får den student som var bäst på tentan på första kursen i grekiska en vandringspokal. Det är förstås en stor ära att bli tilldelad denna. I år valde pristagaren att låta pokalen pryda vårt klassrum tills nästa år, när den vandrar vidare. Se bild. I bakgrunden har en student tecknat på vita tavlan för att lära sig de grekiska orden för olika kroppsdelar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar