uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

torsdag 6 juni 2013

nationaldag!

Så, var det nationaldag!
Jag fick möjligheten att fira den två gånger idag. Dels på ett äldreboende och dels på Storvretas församlingshem.
På äldreboendet hade jag i uppgift att prata om vårt dop, och det blev en mycket trevlig stund när flera stycken berättade lite om sina egna dop och minnen därifrån.

På eftermiddagen var  det firande med musik, tal, sång, kaffe, glass och bollhav och trevligt mingel och så sjöng vi förstås du gamla du fria också!

Jag fick frågan hur det är att jobba i kyrkan egentligen och jag hade lite svårt att svara på den. Det är många intryck efter dessa två dagar som jag ska försöka smälta. Men det är absolut en fråga som jag vill återkomma till och den kan nog få många olika svar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar