uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

söndag 9 juni 2013

Iakttagelser som praktikant

Dagens notering.
Man träffar många människor som präst. Och det är många som vill prata, fråga och berätta något. Man måste ha förmåga att hålla många bollar i luften och minnas ansikten och namn och vilka psalmer mm som man kom överens om för dopet eller vigseln!
Och ... vilken förmån att få dela några av de högtidliga och vackra momenten i människors liv. Präst måste vara det bästa man kan vara ! Människor, musik, blommor, kaffe, känslor.
Idag var det gudstjänst på en fotbollscup och min uppgift var att predika. Den handlade om lagkaptenen i livet och alla lagkaptener i fotbollslagen. Och jag tror att det gick bra. Det var nervöst innan, men avslappnat efteråt.

En till notering som jag gör om det här med att vara präst är att det är mycket bra att även ha en respektive som är utrustad med egenskaperna tålamod och förståelse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar