uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

lördag 22 juni 2013

Skapelsen

Så har jag hållit en predikan om skapelsen. Det var på en utomhusgudstjänst i vattholma. Efteråt förstod jag att en del av dem som kom är med i kyrkokör (eller jag förstod det när alla psalmer sjöngs fyrstämmigt) och några kom från grannförsamlingarna. Både präster och bönder fanns där.
Det blev riktigt fint och stämningsfullt, särskilt som vi fick lyssna till vackert fiolspel också.
Efteråt fick jag uppmuntrande kommentarer som värmde, och jag skickar en tackbön vidare  för att det gick så bra.
Med önskan om att vi tillsammans både lovsjunger skapelsen och värnar om den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar