uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

tisdag 24 december 2013

Midvinternattens köld är...

Inte särskilt hård just nu.men spänningen i huset inför morgondagen är mycket stark.
Jag ser fram emot en gudstjänst vid krubban tillsammans med mina barn och andra släktingar, och att ett av mina barn ska sjunga i kören.
Efter det ska vi äta risgrynsgröt och till middag blir det fisk. Det är ju den sista dagen på fastan. Och vi bryter den på morgonen den 25 december.
Men innan dess har någon av de tre vise männen sprungit i förväg och hittat krubban med messias och vill ge honom massor av presenter. Eftersom messias just nu är i vår andliga närvaro så kan vi som råkar vara av kött och blod just nu ta emot födelsepresenterna i hans ställe.
Det blir nog en fin dag med gemensamma krafter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar