uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

måndag 30 december 2013

vila

Nu har jag gått ner i vila.
I ett av vinterpratarnas program så talade Tomas om vila. Olika sorters vila. Den man tar ut när man har möjlighet, den man tar ut när man är helt utmattad, den man tar ut för att man tycker att man förtjänat den. Han hade själv provat på dessa olika sorters vila och fler därtill, men tyckte inte att någon av dem var särskilt bra. Han menade att, att vila regelbundet är en plikt, något vi måste göra rutinmässigt för att ta hand om oss själva och för att Gud har påbjudit det.
Det var något som jag behövde höra och påminna mig själv om. Den här hösten har varit påfrestande och jag måste kunna få vila, utan att få dåligt samvete. Egentligen borde jag ha vilat bättre under höstens gång och inte bara nu, när det är jul och nyår.
För övrigt vill jag rekommendera vinterpratarnas program i år, de är riktigt bra och intressanta, och de handlar förvånansvärt mycket om religiösa och existentiella spörsmål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar