uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

torsdag 10 maj 2012

Det knapplösa knullet och bitterfittan

Ja, vi har i läxa att läsa utdrag ur dessa böcker och analysera och jämföra dem. Rent intellektuellt går det någorlunda, men känslomässigt är det oerhört svårt att läsa och se sitt  eget liv i relation till de tankar och erfarenheter som Erika Jong och Maria Sveland har. Det är så mycket tankar och känslor som man kan känna igen och det gör ont.
Ibland blundar jag och låtsas som att världen alltid och på alla ställen har varit och är jämställd. Det kan funka i några sekunder, men sen ser jag verkligheten igen och blir ledsen och bitter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar