uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

tisdag 22 maj 2012

Johannelund: here I come!

Så har jag varit på antagningsintervju på  Johannelunds teologiska högskola . Det gick bra och jag ska börja för till hösten för att fortsätta mina studier till präst där. Det är en högskola som har funnits sedan artonhundratalet och utbildat präster och pastorer. För min del tror jag att deras upplägg på studierna passar mig bra, eftersom de integrerar de akademiska kunskaperna med praktiska och andliga, så att att man får möjlighetatt reflektera kring sin framtida yrkesroll som präst redan från första terminen. Skolan har också andakter och böner under skoldagens gång. Det känns härligt att få vara i en sådan miljö framöver och det kommer att vara till stor nytta när jag börjar jobba. Tack för att jag har fått denna möjlighet!

2 kommentarer:

  1. Du vet var det finns billigt kaffe på väg hem från skolan, och nästa gång kanske vi hinner med mer än pulverkaffe!

    SvaraRadera