uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

söndag 2 december 2012

gott nytt år!

Oj, oj, oj vilken helg! Det var fullt upp för alla i familjen med olika aktiviteter.

Idag är det ju första advent, det första dagen på det nya kyrkoåret. I vår kyrka var det fullt, särkilt många barnfamiljer hade kommit, och barnen fick sitta på mattor längst fram i kyrkan för att kunna se prästen och de olika körerna som sjöng. Det var så mysigt. Själv var jag kyrkvärd och försökte dra mitt lilla strå till stacken för att vi skulle få en bra gudtjänst tillsammans. Och det tycker jag att det blev. Stora dottern sjöng i kör, tände ljus och tog upp kollekt. Efteråt åt vi alla korv och drack kaffe och några av oss lekte i lekrummet. Det var mycket svårt att få vår tvååring därifrån; hon älskar verkligen kyrkans lek- och pysselrum! Den 11-åriga sonen däremot vägrar att gå i kyrkan och kunde idag skylla på att han hade handbollsmatch, så att slapp komma med. Men han spelade med stort intresse och engagemang, så jag ursäktar honom gärna.

Tack för den här helgen, Gud! Var med oss alla under adventstiden i vår väntan på din ankomst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar