uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

fredag 22 november 2013

borgerlig begravning

En avlägsen äldre släkting har avlidit och idag sade vi vårt farväl till henne. Det var första gången som jag var på en borgerliga begravning. Det var lite annorlunda med dikter istället för bibelord och avsaknad av överlämnande.
Å andra sidan var psalmerna kristna, då de bland annat handlade om Kristi födelse och om Guds fantastiska godhet, och dem hade personen i fråga hade själv valt ut till sin begravning. Själv kunde jag inte låta bli att be till Gud att ta hand om henne på allra bästa sätt trots att hon, av någon anledning, valt att gå ur svenska kyrkan och inte kunde få en kyrklig begravning.
En mycket fin, ödmjuk, varm, humoristisk, optimistisk, nydanande och empatisk medmänniska har lämnat oss, sörjd och saknad av många. En förebild både som forskare och människa.
Vila i frid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar