uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

fredag 15 november 2013

studier & familj

Jag lunkar fram i en förkylningsdimma på halvfart.
Men vissa saker är bra att vara med på ändå. Idag hade jag en omtenta, som jag både lyckades ta mig fram till och klara av.
Annars ligger jag lite efter i plugget just nu. Grekiskan rusar framåt i dubbelt tempo jämfört med min inlärningshastighet. Och kursen i Sv kyrkans tro och liv kräver många PM, gruppuppgifter och en hemtenta som jag har svårt att se att jag kommer att hinna med inom utsatt tid.

På hemmaplan testar treåringen gränserna för hur länge man kan bråka om påklädning på morgnarna, hur mycket godis och popcorn man kan tjata till sig, osv.
Det är dags att göra en omprioritering och värdera vad som är viktigast att ägna sig åt, och vad som kan anstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar