uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

lördag 30 november 2013

En fredagkväll som chaufför

Ett barn har cirkusshow samtidigt som ett annat ska hämtas från handbollsträning på andra sidan stan. Det tredje leker pirat och dödar några hajar, innan nattningen börjar på hemmaplan...
Det föll på min lott att agera taxi på fredagskvällen. Uppdraget var i teorin enkelt, jag skulle bara hitta till två olika skolor i Uppsala och deras respektive gymnastiksalar. Men har man stans sämsta lokalsinne, så är det en utmaning. Jag fick en grundlig genomgång av kartan och vilka vägar man skulle åka och jag hade kartan med mig i bilen (GPS-en kommer inte överens med mig, så den satte jag inte igång).
Jaja,  barnen och jag fick se Uppsala by night medan vi prövade några olika avfarter och vände i några olika återvändsgränder. Men i slutändan gick det bra och alla kom både fram till, och hem från sina aktiviteter i rätt tid. Dessutom fick jag både se en fantastisk cirkusshow och några riktigt snygga handbollsanfall.
Kvällen avslutades med att vi glufsade i oss lite popcorn innan vi stupade i säng.

Nästa morgon klockan nio åkte vi till cirkusträning respektive handbollsmatch igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar