uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

onsdag 13 november 2013

Tacloban

En väninna till mig bor i Tacloban, där tyfonen var som starkast. Nu har jag fått reda på att hon och hennes familj lever, men de saknar mat och vatten och deras hus är helt förstört.
Som jag förstår det är ca 9 miljoner människor i Filippinerna direkt påverkade på något sätt an denna katastrof, men alla är vi indirekt påverkade och oroade.
Om detta på något sätt skulle kunna bringa något gott med sig, så är det väl att människorna som förhandlar på toppnivå om åtgärder och åtaganden för att minska den mänskliga, negativa påverkan på klimatet, tar bort sin prestige och får något ut händer. Men det återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar