uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

måndag 31 mars 2014

Kamomilla uppförd!

Häromkvällen spelade vi upp vår pjäs om rövarna Kasper, Jesper och Jonatan för släkt och vänner. På den första bilden syns några av kulisserna, polis Bastians hus, Tobias torn och bagarens bageri. I förgrunden står Marie-Louise, som spelar fröken tant Sofie och bredvid henne står Laura, som äter ansvarig för kulisser och kläder. På den andra bilden kan vi se överkonstapel Bastian, slaktaren och bagaren. På den tredje bilden sys jag själv i full färd med att berätta hur fröken tant Sofie blir bortrövad i sin hängmatta av rövarna.
Precis som det bör vara, så gick genrepet riktigt, riktigt dåligt, och själva föreställningen gick mycket bra! I kväll ska gruppen träffas för sista gången den här terminen och prata om hur vi upplevde vårt framförande. 
Som teologstudent kan jag inte undgå att notera att det i vår grupp också finns andra med teologisk bakgrund, genom en pensionerad präst, ett prästbarn och två prästbarnbarn.! 
Pjäsen har ett fint budskap: att inte döma andra, utan att ta tillvara varandras styrkor och gåvor. Och att ge varandra gåvor och fester! 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar