uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

torsdag 17 november 2011

teologiska institutionen och genusfrågor

Det var visst fel fråga sist. Frågan ska vara: Undrar hur man blir behandlad som kvinnlig anställd/forskare på teologiska institutionen iUppsala? I UNT stod det idag att ledningen nu hade kommit på att de borde ta tag i de missförhållanden som råder, där stor del av personalen som är kvinnor upplever sig kränkta och att de inte har samma möjligheter till kärriär som sina manliga kollegor.
Och senast igår läste jag om teorin kring genus och religion... Och direkt kom det ett praktiskt exempel. Verkligen inte bra OM det är så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar