uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

tisdag 13 december 2011

ängel

Min äldsta dotter tycker inte om att cykla hem själv från skolan, ca 400 m, men ibland får hon göra det ändå. En eftermiddag kom hon hem och sa:
- När jag cyklade hem idag så kände jag mig bevakad.
- Jaha (lite orolig mamma), hur då?
- Jag tror jag vet vem det var.
- Jaha (fortfarende lite orolig över vad som ska komma), vem då?
- Det var mormor som bevakade mig, så att jag skulle komma hem i trygghet.
- Jaha (en mycket lättad mamma), vad skönt att du har en ängel som vakar över dig!

Inte lätt att känna till nyansskillnaden mellan att bli bevakad och bli vakad över...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar