uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

måndag 5 december 2011

sök även inombords

"Sök inombords, leta inte alltid efter lärdom utifrån. Varje människa är en värld i sig själv, en värld som helt och hållet består av ljus, kärlek, vishet, sanning och förståelse" (Caddy, 1990). Det är ord som jag behöver höra och meditera över. Jag är lite stressad över att jag inte redan kan allt och inte har reflekterat och landat i alla begrepp och mystik i den kristna tron. Men mycket finns inom mig och jag behöver ta mig tid att finna en trygghet och lugn i det. Det finns där, men det behöver hela tiden underhållas och inte tas för självklart.
Under den här tiden (sedan oktober) har jag fått så mycket positiv respons från familj och vänner att det här en god väg för mig att gå. Det har hjälpt mig mycket och gjort mig starkare i min övertygelse att jag duger och kommer att klara de kommande utmaningarna (studietiden). Men samtidigt kommer jag att stöta på svårigheter, tvivel och jobbiga perioder. Min inre övertygelse måste klara av det, med guds och andras stöd....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar