uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

onsdag 21 december 2011

Bibelstudium

Idag kretsar mina tankar kring bibelstudium. Det finns Alphakurs som innebär några kvällsträffar med föreläsning och dissussion, det finns stiftsgrupp som består av präststudenter (som också ordnar föreläsare och diskussioner två kvällar i månaden) och en öppen studiecirket som träffas på lunchtid och diskuterar bibelpassager en gång i veckan. Sedan har jag fått kontakt med en folkhösgskola i Malmö som ger distanskurser, som kanse går lite mer på djupet. Jo, och mitt i allt kom Jehovas vittnen idag och gav mig en lapp om deras bibelstudium här i Uppsala.
Det jag behöver är att sätta ord på min tro, kunna formulera den och låta tron sjunka in i mig på ett djupare plan än nu.
Och det som stressar mig är hur jag ska hinna med allt! Ta det lugnt, andas och låt Gud vägleda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar