uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

söndag 4 december 2011

gåvor

Det är ju aktullt att planera för gåvor nu. Och kanske skriva önskelistor på vad man önskar sig. För något år sedan skrev min son att han önskade sig svårare matte i skolan, och att han skulle få gå i skolan på lördagar och söndagar också. Dottern tyckte att det skulle bli konstiga klappar av det, som inte gick att packa upp. Själv önskar hon sig i år ett trumset, pennvässare och suddigum. Vi får väl se vad tomten lyckas få till...
Ofta är det inte själva gåvan i sig som är det viktiga, men av vem man får den. Häromdagen fick jag ett samtal från en blomsterhandel som skulle leverera blommor till mig. Oj, vad jag var nyfiken på vem det kunde vara ifrån! Och vad glad jag blev när jag fick dem (De var från en äldre släkting som tackade för att hon blivit bjuden på fika hos oss).
Vi har också fått så mycket gåvor redan att vara tacksam över. Underbara människor runt omkring oss och familj. Det är en konst att se till vad man har att vara glad över och att inte bara vad man inte har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar