uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

tisdag 6 december 2011

Tro och själavård

Nu har jag hört av mig till min framtida själavårdare, som verkar vara en mycket fin och bra kvinna. Vi ska börja träffas i februari för att prata tro.
Jag har också tagit kontakt med den sk stiftsgruppen (präststudenterna som vill arbeta i Uppsala stift). De träffas varannan vecka och lyssnar på föreläsare och pratar om temat efteråt. Sen har jag hittat att det finns bibelstudieträffar på katedralcaféet på lunchtid som jag tänker gå på. Det finns några på kvällstid också, men jag kan inte vara borta för mycket på kvällarna.

Sonen undrade om jag kunde jobba som präst på fre-lör-sön med begravningar, dop och vigslar. Men sen kanske jag kunde ha ett annat jobb må-to så jag tjänar lite pengar också.... (Ja, lönen är väl inte så fet, men lite tjänar man väl ändå?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar