uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

fredag 2 december 2011

favorittexter

Jag kollade med barnen vilka favoritställen de har i bibeln, eftersom jag själv gick bet på frågan tidigare idag.
Äldsta dottern tycker om berättelsen om när Jesus var tolv år och försvann in i templet för att prata trosfrågor med de lärde. Hon tycker också om doptexten när lärljungarna schasar iväg barnen från Jesus, men han säger- låt barnen komma till mig.
Sonen gillar texten där de rika tycker att den fattiga kvinnan ger lite pengar i kollekt, medan de själva ger massor, men Jesus relaterar hennes kollekt till hur mycket hon har från början. Hon hade givit mer än hälften av sina pengar och det var mycket mer jämfört med vad de rika hade gjort.
Han gillar också texten när Moses får hjälp av Gud att korsa havet när de är förföljda.
Som psalm tycker han bäst om "Så stiger vår lovsång till dig Gud" av Harling.
Nu ska jag fundera på vilka bibelställen och psalmtexter som berör mig mest. Har du något särskilt ställe som du tycker om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar