uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

fredag 1 juni 2012

Min nya idol: Lena Gemzöe



Nu har jag läst en av hennes böcker för andra gången. Denna gång med beundran för vad hon har gjort och vad hon får fram. Första gången var jag tvungen att lägga ifrån mig boken var femte sida eftersom jag blev så illamående av innehållet, själva stoffet som kom fram. Hennes beskrivning av en drygt hundrafemtioårig histora (med några avstickare längre bort i tiden) kom min person alltför nära och gav mig för många associationer till mitt liv och till min släkt och vänner. Och jag var inte beredd.

Den här gången var jag lite mer förberedd och klarade av att läsa boken från pärm till pärm. Varje människa och kvinniska borde läsa den. Boken heter Feminism, skriven 2006 och utgiven av Blida Förlag. Det gäller att orka igenom till slutet, det är värt det! Boken handlar om människans (alltså både männens och kvinnornas) överlevnad. Ducka inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar