uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

tisdag 5 juni 2012

Hemtenta i dogmatik

Jag har just fått en hemtenta i dogmatik som jag ska görs under sommaren. När jag läser frågorna och inledningen på litteraturen känner jag mig fylld av kärlek, det är så spännande. Tänk att man kan få ynnesten att ägna tid åt att besvara frågor som :
Är det teologiskt sett en bra beskrivning att likna treenigheten vid vattnets tre aggregationsformer?
Kan Gud lida?
På vilket sätt äter en kristen Jesu kropp och dricker Jesu blod i nattvarden?  Vad svarar en katolik, en lutheran, en calvinist och vad svarar du själv?
Vad är himmelen?

Jag är en lyckligt lottad människa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar