uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

söndag 10 juni 2012

Vårt dop

Ja, det är temat i dag, den första söndagen efter trefaldighet. Vår kyrka var full med människor i alla åldrar och det var ungdomarna som hade ordnat kyrkkaffet efter mässan.
Det finns mycket att säga om dopet, det är ett av de två sakrament som vi har i den lutherska kyrkan. Det är oerhört viktigt och en bas att stå på som människa och som kyrklig gemenskap i relation till Gud. Mina barn blev döpta när de var 5,5 år gamla, eftersom jag ville att du skulle vara stora nog att minnas och förstå denna heliga handling. De fick vara med i planeringen av själva cermonin och vad vi skulle äta och göra efteråt. Båda gångerna blev det mycket fina och minnesvärda dagar som vi fortfarande pratar om. Den yngsta dotterna är än så länge bara 1,5 år och om vi ska föja vår lilla tradition, så dröjer det alltså 4 år till innan hon döps. Kankse, kanske, kanske kan hennes mamma vara med som praktikant den gången. Vi får se hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar