uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

onsdag 24 oktober 2012

Goda gärningar

Ibland får man möjlighet att hjälpa någon i nöd. Idag råkade jag vara på rätt plats vid rätt tid för att hjälpa människor vid två olika tillfällen!
För det mesta är det jag själv som behöver be andra om hjälp, så  det det känns extra bra att det var jag som kunde vara några andra till nytta. Så enkelt, och en så bra känsla.
Man trivs där man behövs helt enkelt och det är härligt att få ge.

Vad hände annars idag,egentligen?
Jo, det har även poppat upp andra ämnen och händelser av olika karaktär.
Min tvååring visade mig en igelkott.
EFSs missionsföreståndare fyllde vårt klassrum med Jesus och glädje, kryddat med lite information om rörelsens historia. Av Loe fick vi höra gripande levnadsöden från några av de tidiga missionärerna från johannelund.
I köket på rasten kom frågan om man kan tänka sig att viga samkönade par, och vi hade helt olika åsikter i ämnet.
På eftermiddagen fick jag lyssna till hur en kursares kall ser ut.
Efter en sväng till stadsbiblioteket tillsammans med döttrarna, så avslutades kvällen  med att titta på en barbiefilm och en oändlig läggningsprocedur av en trött liten tjej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar