uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

tisdag 19 mars 2013

Paulus skriver till Korinth

"Jag tackar alltid min Gud för att han har gett er sin nåd genom Jesus Kristus. Genom honom har ni blivit rika på allt, allt slags tal och allt slags kunskap. Ty vittnesbördet om Kristus har vunnit sådan fasthet hos er att det inte saknad något i era nådegåvor medan ni väntar på att vår herre Jesus Kristus skall uppenbaras. Han skall också ge er fasthet ända till slutet, så att ni inte kan anklagas på vår herre Jesus Kristi dag. Gud är trofast, han som har kallat er till gemenskap med din son Jesus Kristus, vår herre."

Så börjar det första brevet till Korinth. Paulus tackar för församlingens fasthet. Men efter detta stycke kommer ett långt brev där han tar upp alla problem och konflikter och konstigheter som pågår i församlingen. Det är ganska kaosartat egentligen.
Men i detta brev finns också några av de vackraste passager i bibeln om kärleken som övervinner allt.

Låt oss idag ta fasta på Paulus tacksamhet och själva tacka för de gåvor vi har fått och att vi ber för att använda dem på ett sätt som leder oss närmare Gud och varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar