uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

måndag 25 mars 2013

Dop, ledarskap och yrkesidentitet

Ja, det är vad kursen som vi har börjat på idag ska handla om. Vad har kyrkan för roll i samhället är också en fråga som vi ska skriva PM om. I kursen ingår ett fältstudium på tre veckor, som tillsammans med litteratur ska hjälpa oss att analysera dopet i teori och praktik, prästen som ledare och prästens yrkesroll.
I klassen har alla fått praktikplatser tilldelade sig och vi är spridda runt om i Sverige. Själv hamnade jag i en kyrka nära där jag bor och det med hänsyn till att jag har barn.
Kurserna är verkligen tillämpade dem här terminen och inriktade på blivande prästers vardag. Det är en tydlig yrkesutbildning som vi går, där vi lär oss vårt hantverk från grunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar