uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

söndag 18 mars 2012

Livets bröd, mässa

Midfastosöndag, med temat livets bröd. Evangelietexten handlar om när Jesus gör så att några bröd och fiskar mättar flera tusen människor.
Den gudtjänst som jag och lillan var på idag, var en sådan som man bara kan vila i, suga åt sig av kloka ord och känna sig befriad i och välsignad av. Text, ord och musik fungerade i en samklang och skapade en helhet och skönhet. Sådana gudtjänster och mässor vill jag vara delaktig i många, många gånger framöver, som församlingsbo, kyrkvärd och förhoppningsvis, så småningom, som präst.
Kram till alla som var där idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar