uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

tisdag 6 mars 2012

själavård och plugg

Idag var det tid att vårda själen. Det kändes bra att få vägledning i mina funderingar och att få reda ut aktuella bibeltexter. Nu kan jag gå vidare i mina tankar och i livet. Det kommer att gå bra.

Annars pluggar jag gudsbilder hos judar, muslimer, indianer, hinduer och buddhister. Vilka texter är centrala för respektive religion, och vad heter de efterföljande, tolkande texterna? Vilka personer (läs män) och samhällsförändringar har avgörande betydelse för händelseutvecklingen inom religionerna? Var, när, hur hände allt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar