uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

söndag 4 mars 2012

frälsarkransgudtjänst

Det var så vacker iordninggjort i kyrkan, med en labyrint markerad i golvet och med de olika pärlorna som stationer på vägen. Barnen sjöng sånger och tänkvärda tankar delades, som passade till respektive pärltema. Vi startade förstås med Gudspärlan och fortsatte sedan med tystnadspärlorna, jagpärlan, doppärlan, ökenpärlan, bekymmerslöshetspärlan, kärlekspärlorna, hemlighetspärlorna, nattens pärla och till slut uppståndelsepärlan.
Vi fick också tillfälle att sända och önska en av våra kära präster all lycka och välgång på hennes nya uppdrag som kyrkoherde i Brasilien. Efter fina tal och sånger till henne och hennes familj var det inte många ögon som var torra. Vi kommer verkligen att sakna henne! Kram!
Efter gudtjänsten var det stort kalas med korv, bullar och tårtor.
Frälsarkransen är så bra och jag vill än en gång tacka Martin Lönnebo som givit oss denna gåva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar