uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

torsdag 29 mars 2012

Niebuhrs bön

Bön:
Gud ge mig jämnmod

att acceptera det som jag inte kan förändra:
mod att ändra det som jag kan ;
och vishet att vara medveten om skillnaden.
Att leva dag för dag;
Att njuta var stund för sig;
Att acceptera svårigheter som vägen mot frid;
Att, som Han, ta sig an denna syndfulla värld
som den är och inte som jag skulle vilja ha den;
Att lita på att han kommer att göra allt rätt
om jag överlåter mig till hans vilja;
Att jag kommer att vara skäligen lycklig i detta liv
och för evigt vara i högsta grad lycklig med Honom
i det nästkommande.
Amen
(Reinhold Niebuhr, 1892 - 1971)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar