uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

fredag 17 augusti 2012

kvällsbön för SLU

Tack för denna dag. Det blev en dag med avsked och avslut.
Jag vill be för min tidigare arbetsgivare SLU, dess rektor och andra anställda, särskilt dem på Ultuna. Ta hand om dem som tillhör NL-fakulteten, inlusive den tidigare dekanus. Var med henne i hennes svåra tid nu. Och ge prefekten och personalen på Institutionen för stad och land energi, inspiration och gemenskap med varandra i deras fortsatta arbete. Herre hör min bön.
Du finns hos mig i sorg och glädje, i uppbrott och i vardagsrutiner. Där är jag nu. Bär mig genom känslostormar, praktiska sysslor och olika sorters beslutsprocesser. Låt mig få vila i nuet och vara närvarande med mina barn och hjälp mig att bli stilla i bön inför ditt ansikte.
Ske din vilja.
Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar