uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

lördag 11 augusti 2012

Och utsätt oss inte för prövning...

Vad betyder det?
Att försöka få en arg och vild tvååring att sova middag? Att sörja en nära anhörigs bortgång? Att kämpa med tentaångest?
I så fall är det väldigt svårt att inte bli utsatt för prövning under sitt liv. Det kan till och med lera en vidare och djupare i sig själv. Sådana prövningar vill jag inte be om att vara utan även om det är jobbigt medan de pågår.
Inled oss inte för frestelse är lite enklare att förstå. Det vore ju jätteskönt att slippa vila göra sakersom man vet att man inte borde.
Men prövning kanske betyder något annat. Jag måste fråga någon klok person.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar