uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

fredag 23 november 2012

familjen

Även om de två stora barnen kan sköta det mesta själva, så är det ändå vissa saker som man som förälder ska göra. I förrgår kväll gick jag på två utvecklingssamtal, samtidigt som min man satt i bilkö och barnvakten väntade på att bli avlöst hemma. Hon hade redan fixat mat åt två av barnen, och det var bara hennes tredje gång hemma hos oss. Bra gjort av henne.
Igår fastnade maken i bilkö igen, samtidigt som äldsta barnet skulle besöka den skola som vi planerar att han ska börja i nästa läsår. Det var öppet hus med program och information under två timmar, och vi ville verkligen vara där då. Jag fick i all hast lämna tvååringen hos en granne och hoppas att nioåringen inte skulle bli alltför rädd över att ingen var hemma när hon kom från sina kvällsaktiviteter.
Allt gick bra och löste sig på bästa sätt.
Men jag märker att jag är lite sliten och att mina långa och intensiva dagar på högskolan också börjar ta ut sin rätt. I dag börjar en ny kurs, som tillhör de pastorala momenten, som handlar om det treledade ämbetet; biskop, präst och diakon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar