uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

torsdag 15 november 2012

Lite splittrad dag

Det var många olika saker som hände idag. Dagen började med frukost på sängen för den numera 11-åriga sonen.Sedan lämning på dagis och full fart mot skolan.
Där väntade fyra timmar i religionsfilosofi som går parallellt med retorik -kursen. Vi lärde oss olika former för argument, tex Om p, så q. P, alltså q. Ett bra argument ska vara giltigt, sunt, någon ska känna till om det är sant, övertygade och normativt (objektiv normativitet). Jag hängde med till det sista, sem hade jag svårt att acceptera att det finns en objektiv normativitet, men vår lärare förklarade tålmodigt. Efter det var vi alla ganska möra och behövde äta och smälta vad vi hört.
Själv åkte jag för att träffa en vän och ge honom mina språkliga synpunkter på ett utkast till en bok som han har skrivit. Efter att vi hade gått igenom mina förslag till korrigeringar så satt vi och pratade en stund. Vi kom in på ganska djupa och lite jobbiga saker, så jag var matt även efter det samtalet.
Ja, sen var det bara att hämta på dagis, laga mat, titta på Bolibompa och läsa sagor. Resten av familjen spelade antingen handboll eller sjöng i kyrkokör.
Nu är jag helt slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar