uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

måndag 19 november 2012

Prioritera

En späckad vecka ligger framför mig. Jag försöker hitta något som jag kan välja bort, men det är svårt. Filosofilektionerna känns viktiga för att förstå ämnet. Så ska vi hålla tal för varandra och det är examinerade, så det är dumt att missa. Kanske skjuta upp  PM-skrivande och missa deadline för den...
Ja, ibland måste man prioritera, det gäller ju i de flesta situationer och genomgående i livet. När man blir för stressad får man också svårt att göra prioriteringar själv, allt känns lika viktigt och akut. I sådana situationer har jag bett om hjälp av någon vän för att sortera bland alla "måsten" och då inser man att det går att sortera om och prioritera bort vissa saker, utan att några allvarligare konsekvenser inträffar. För mig har det varit till stor hjälp och givit mig lättnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar