uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

fredag 24 maj 2013

majsjuka

Syrenerna doftar där ute, men själv är jag febrig känner inget av det.

Innan jag blev sjuk hann jag iallafall med att plugga lite igår, och diskutera vem Herrens tjänare skulle kunna vara i Jesajas bok kapitel 40-50. Sedan åkte jag till dagis där det var öppet hus och utställning av alla alster som barnen skapat under året. Min dotter visade mig runt och så avslutade vi med en hemmabakad bulle. Efter det så åkte jag vidare för att lyssna på min andra dotters avslutningskonsert i kyrkan (terminsavslutning för kyrkokören).
Sonen var på klassresa, och det visade sig att han sovit tre timmar (jämförelsevis mycket) under natten och bland annat spelat tennis mellan klockan 5 och åtta på morgonen.
Under tidan var min man utanför Oslo på arbete.

Min önskan just nu är att maj vore dubbelt så lång, så att man hinner med alla avslutningar och kalas och andra sociala aktiviteter som man ska hinna med utöver det vanliga vardags-,  plugg- och arbetslivet som också ska göras.
 I ett kåseri i UNT så skrev Jacke Sjödin, som är fembarnsfar, att familjen hade 38 stycken avslutningsevenemang under maj månad. Det blir mer än ett om dagen även im de är mycket jämnt fördelade!

Jag gissar att vi är fler som har lite extra många saker att hinna njuta av just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar