uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

tisdag 4 september 2012

mentorsgrupp och mässa

Det är mäktigt att delta i en mässa tillsammans med ca 50 stycket prästkandidater. Det är tryck i psalmerna och en energi som strömmar genom rummet, och trots att man sitter längst bak och försöker gömma sig, så fylls man med värme och går gladare och friskare därifrån!

Ja, jag pallrade mig iväg till skolan idag, fast jag inte känner mig helt kry.
Vi hade vårt första mentorgruppsmöte, och det ville jag inte missa. Klassen är uppdelad i några gupper med 6-7 personer i varje. Vi ska nu träffas regelbundet tillsammans med en mentor under två år för att dela vår respektive andliga utveckling. Det gör vi dels genom att berätta om oss själva, lyssna på varandra och planera olika teman för träffarna. Dessutom ska vi göra en predikoresa tillsammans.
Det är det här som är en av orsakerna till att jag valde att gå på Johannelund. Det är läskigt, utmanande och alldeles, alldeles ... underbart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar