uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

tisdag 18 september 2012

mentorsgrupp

Så var redovisningen i redaktionskritik gjord och det gick bra. Jag kom fram till skolan en minut före själva redovisningen, men det räckte (gruppmedlemmarna var dock lite oroliga)!

På eftermiddagen hade vi mentorgruppsmöte. Upplägget är att var och en först berättar hur man mår, vad man tänker på och om något särskilt har hänt nyligen. Det är en ganska kort statusuppdatering och man får själv välja vad man vill ta upp. Efter den rundan, så går vi en runda till, då vi, i tur och ordning, ber för varandra och de ämnen/personer/bekymmer som vi just har pratat om.
Därefter får en av oss berätta sitt livs historia, den biografiska och andliga utvecklingen fram till den man är idag. Mentorsgruppen träffas ungefär varannan vecka, så vi har fått en träff var för att berätta vår historia på.
Själv ska jag leda ett möte i december, och jag har redan börjat fundera på vad jag ska ta upp, och vad jag inte ska ta upp. Jag måste ju sålla bland allt stoff, så att det inte blir för långrandigt!
För mig var den här typen av möte något nytt och fint och jag ser fram emot de kommande två åren som vi ska hålla ihop den här gruppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar