uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

söndag 2 september 2012

familjegudtjänst med olika medverkande

Ja, det blev en familjegudtjänst med många olika inslag dag.
Barnkören var spontant sammankallade och bestod idag av två ordinarie medlemmar och en inhoppande tvååring som hjälpte till med rörelserna till alla sånger. De gjorde det bra alla tre och fick spontana applåder (den stolta modern till två av barnen, alltså jag, blev alldeles rörd av att bara se dem där tillsammans).
Vår ungdomsgrupp i församlingen hade moderniserat texten om den barmhärtige samarien och en representant för ungdomsgänget läste upp den. Det blev en levande berättelse.
Vår nya komminister gjorde sin första gudtjänst hos oss och det var som att hon aldrig gjort annat! Själv var jag kyrkvärd och behövde inte göra särskilt mycket idag, eftersom så många var engagerade och delaktiga.
Och efter gudtjänsten blev det lite extra än vanligt, med pannkakor och goda baugetter.
När alla gör sin lilla del, så blir det en fin helhet av det. Jag hoppas att de övriga i församlingen uppskattade gudtjänsten lika mycket som jag gjorde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar