uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

fredag 22 februari 2013

Att gå på bio

Sådant som var lätt och självklart förut, är lite mer komplicerat nu, med tre barn i olika åldrar och med olika intressen. I helgen vill jag väldigt gärna se Berättelsen om Pi, och helst tillsammans med min man. Då kommer man till frågan, vart ska resten av familjen ta vägen då?
Svaret blev så här, när vi pratade om det i går kväll: Den äldsta sonen följer med på filmen. Dottern som är nio år går på en annan film, och vi har hittat en kompis som vill följa med henne och föräldern till kompisen kan hämta tjejerna när deras film är slut (eftersom det skiljer en timme i speltid mellan våra två respektive filmer). Så till tvååringen. Vi frågade den barnvakt som har hjälpt oss i en månad ungefär om hon kan tänka sig att ta hand om Jojo, och det gick bra, men hon ska på andra uppdrag ungefär en halvtimme efter att vår film har slutat, så vi måste ses på biografen för att lämna över lilltjejen. Och när det är klart, så ska vi hämta hem mellantjejen som då är hos kompisen.
Och som biprodukt av detta äventyr, så måste vi hinna storhandla tidigt på lördag morgon och få i oss något att äta före klockan tolv. Och så hinna poppa lite popcorn hemma, så att det inte blir för dyrt, hela kalaset...och så kanske en snabb städning...

------

Hur gick det sen?
Jo, vi klarade av hela proceduren med städning, handling, barnvakten, hämta kompisen, och komma i tid till bion. Flickorna blev hämtade av kompisens mamma och vi mötte upp barnvakt och minstingen på stan, för att sedan ta oss hem. Filmen var mycket bra!
Men väl hemma, vid halv femtiden, så somnade vi av pur utmattning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar