uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

torsdag 14 februari 2013

synd, ps 51

Jag fortsätter att tänka på skuld och synd. Med lite hjälp från en vän hittade jag denna psaltarpsalm, som jag tycker visar på en bön till den treeniga Guden om att få frälsning.

Psaltaren, psalm 51:7-14

7I skuld är jag född,
i synd blev jag till i min moders liv.
8Du som älskar ett uppriktigt hjärta,
ge mig vishet i mitt innersta.
9Rena mig med isop från min synd,
tvätta mig vit som snö.
10Låt mig få höra glädjerop och lovsång,
låt den du har krossat få jubla.
11Vänd bort din blick från mina synder,
stryk ut all min skuld.
12Skapa i mig, Gud, ett rent hjärta,
ge mig ett nytt och stadigt sinne.
13Driv inte bort mig från din närhet,
ta inte ifrån mig din heliga ande.
14Låt mig åter glädjas över att du räddar,
håll mig uppe, ge mig ett villigt sinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar